har lagts till i korgen

Det gick inte att lägga till produkten.

Vanliga frågor

Beställning

VAR ÄR MIN ORDER?

Mitt konto kan du se alla detaljer gällande din aktuella order och tidigare ordrar. Här kan du skapa returer och hantera dina beställningar. Du måste vara inloggad för att se mina sidor, om du har lagt en order skapas automatiskt ett konto åt dig. Du får ett mejl med inloggningsdetaljer, dubbelkolla skräpposten om du inte ser i vanliga inkorgen. 

KAN JAG ÄNDRA ELLER TA BORT MIN ORDER?

Du har inte möjlighet att själv ändra din order efter du har bekräftat den. Däremot så kan vår kundtjänst ändra eller ta bort varor ur din order så länge den inte hunnit bli behandlad av vårt lager. Kontakta oss så hjälper vi dig.

OBS! Vi är väldigt snabba med att hantera din order och skicka iväg den. 🙂

HAR MIN ORDER GÅTT IGENOM?

Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgett nästintill direkt efter att ditt köp har blivit godkänt. Om du inte ser mejlet i din vanliga inkorg rekommenderar vi dig att kolla igenom skräpposten, ibland hamnar mejl där.

Betalning

Betalkort

KÖPET GICK INTE IGENOM, MEN DET HAR GJORTS EN RESERVATION ÄNDÅ?

Det kan i sällsynta fall ske en reservering på ditt konto även om det uppstod ett fel vid ordertillfället. Kontakta oss så hjälper vi dig!

NÄR FÅR JAG ÅTERBETALNINGEN FÖR MIN RETUR?

Du kan se din återbetalning på ditt kontoutdrag inom 5 bankdagar räknat från och med dagen vi fått in din retur. Återbetalningen görs alltid till samma betalkort som användes vid köpet. Se dina aktiva returer.

Faktura

JAG HAR RETURNERAT MINA VAROR, VAD SKA JAG BETALA?

Självklart ska du inte betala för de varor du har returnerat. Om det finns någonting kvar att betala på fakturan skickar Svea en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur. Du kan även se din uppdaterade faktura inne på Mina Sidor hos Svea.

OBS! Vid retur återbetalas inte extra tilläggsavgift som fraktavgift.

Fler frågor? Hör av dig till Svea på 08-514 931 13 eller logga in på Mina sidor.

HUR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING NÄR JAG HAR BETALAT MED SVEA FAKTURA?

Så fort vi har mottagit din retur så meddelar vi Svea om att de skall göra en återbetalning till dig. Du får tillbaka pengarna inom några bankdagar.

Leverans

  • Fri frakt vid köp över 750kr – Annars 59kr i fraktavgift.
  • 1-3 arbetsdagar (måndag-fredag, ej röda dagar)
  • Levereras av DHL

 

Retur

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Packa varan väl i produktens originalförpackning. Skicka tillbaka i samma emballage varan kom i, alternativt eget yttre emballage.

Fyll i returblanketten som följde med i ditt paket noggrant & lägg med ifylld returblankett i paketet. OBS! Returpaket som inte har ifylld returblankett kommer inte att hanteras/återbetalas.

Klistra på returfraktsedeln som du fick med i ditt paket på emballaget. Lämna in paketet till närmsta postombud som hanterar DHL-paket. Spara kvittot.

HUR GÖR JAG ETT BYTE?

Vi gör inga manuella byten.

HAR NI MOTTAGIT MIN RETUR?

Det brukar kunna ta lite längre tid att hantera returer så ha tålamod. Vi bearbetar din retur inom 7 dagar efter att vi mottagit den och återbetalar dig summan för de varor du returnerat. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi dig att betala din faktura under tiden för att slippa ev. påminnelseavgift om returen drar ut på tiden.

KOSTAR DET NÅGONTING ATT GÖRA EN RETUR?

Det är helt gratis att returnera! 

FÅR JAG EN NY FAKTURA PÅ DET NYA BELOPPET OM JAG GÖR EN RETUR?

Ja. Svea skickar en uppdaterad faktura via mail efter att vi tagit emot din retur. 

OBS! Vid returer återbetalas inte avgifter som t.ex. fraktavgift.

Psst! Tänk på att du själv kan flytta fram din fakturas förfallodatum om det behövs genom att logga in på mina sidor på Sveas hemsida.

KAN JAG BYTA STORLEK PÅ EN VARA OCH FORTFARANDE FÅ UTNYTTJA TIDIGARE RABATT?

Har rabatten eller erbjudandet försvunnit under tiden du fått hem varan och du vill göra en retur och ny beställning på samma vara i en annan storlek får du självklart behålla rabatten. Kontakta då kundtjänst efter att du fått hem din nya beställning så kommer de hjälpa dig att få samma rabatt igen.

FÅR JAG RETURNERA REA-VAROR?

Ja, självklart! Du har samma returrätt för alla varor du handlar hos oss. 

ÅNGERRÄTT

Du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade oss om att du utnyttjat din ångerrätt. Produkterna ska skickas tillbaka i originalskick och i sin originalförpackning med etiketter och taggar kvar. För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor.

Reklamera

HUR GÖR MAN EN REKLAMATION?

Logga in och registrera din reklamation online på samma sätt som en vanlig retur under Mitt konto. När du fyller i anledning till returen väljer du “Reklamation” och skriver sedan i fältet nedan varför du vill göra en reklamation. 

Så fort vi mottagit och behandlat din reklamation så skickar vi dig en returbekräftelse via mail.

OBS! Kom ihåg att en reklamation kan ta lite längre tid att få svar på än en retur.

Konto

NYTT KONTO

När du lägger en beställning hos oss så skapas ett konto automatiskt åt dig. Du får ett mejl skickat till dig med alla detaljer för hur du ska logga in. 

JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD?

Klicka på “Logga in”, och sedan “Glömt lösenord”. Fyll sedan i din e-mail så kommer vi att skicka en länk där du kan skapa ett nytt lösenord.

Rabattkod & kampanjer

HAR NI NÅGON RABATTKOD JAG KAN FÅ TA DEL AV?

Genom att följa oss på sociala medier som t.ex. Facebook, Instagram så är du alltid först med att ta del av våra rabatter och erbjudanden.

HUR ANVÄNDER JAG MIN RABATTKOD?

Du kan fylla i din rabattkod i både varukorgen och kassan. Fyll i koden i fältet och tryck på pilen för att den ska aktiveras.

Om du inte hittar svaret på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport!